Публікації

Китайський художник Ці Байши та стиль "гохуа"

Зображення
Знаєте, картини яких художників найвище цінуються і найдорожче продаються на західних аукціонах? Після робіт П. Пікассо та Е. Уорхола, це шедеври китайського художника Ці Байши. «Якщо мене запитають – у чому краса малюнку, Я відповім - чим тонше, тим краще. Звідки ці вірші, я сам не знаю». Ці Байши За різними даними Ці Байши народився 22 листопада або 1 січня 1863 року в повіті Сянтань, провінції Хунань в дуже бідній родині. Першим учителем хлопчика був його дід, який уже в три роки змусив його писати паличкою на землі своє ім'я, до шести років Ці вже добре писав і часом малював. Про свої перші спроби живопису сам художник згадує так: «Прийшовши зі школи, я хапав кисть, тушечницю і приймався малювати... Бог грому, якого я намалював, був більше схожий на смішного папугу, а я все малював і малював, але не міг досягти схожості. Я малював квіти, трави, птахів, жаб, бабок – одним словом, усе, що траплялося на очі. Це все речі, які я дуже люблю…» У 15 років Ці пішов працювати до столяра.

Креветки як символ у китайському живописі

Зображення
Зображення креветок означає щастя, успіх, а також уміння спілкуватися з людьми. Ще креветки - це сприятливий символ для бізнесу. Великий китайський художник Ці Байши любив малювати креветки - не екзотичних морських, а звичайних річних, які зазвичай називають "креветками з довгими лапками". Він уважно спостерігав за життям цих ракоподібних у річках, озерах та ставках пекінських парків, намагався підловити своєрідність їх рухів, зміна кольору у різній воді, відносини один з одним. Вже у старості Ці Байши сказав: "Я малюю креветок протягом декількох десятиліть і лише зараз починаю трохи розуміти їхній характер". Знаменитий китайський письменник Лао Ше сказав: "На картинах Ці Байши рух креветок у воді переданий так, що здається, начебто вони живі".

Півонія як символ у китайському живописі

Зображення
Півонія - квітка, яка традиційно в Китаї вважається «царицею квітів», уособлюючи благородний характер, знатність і багатство. У китайській мові «півонія» звучить як мудань (牡丹) або фугуйхуа – «квітка знатності та багатства» (富贵花, fùguìhuā). Це одна із тих квітів, які символізують весну.  Тонкий аромат півонії приваблює комах, перш за все метеликів, тому часто можна зустріти зображення півонії та метелика, які стали одним із найулюбленіших образів у китайському мистецтві. У цьому випадку півонія символізує жіночий початок, а метелик – чоловічий.  Одну з назв півонії - фугуйхуа - прийнято обігравати в численних побажаннях. Півонія 富贵花 і метелик 蝴 蝶 (худе húdié) втілюють побажання 福 叠富贵 – «щастя, багатства та знатності». В даному випадку ієрогліф 蝴 (ху) співзвучний ієрогліфу 福 (фу - "щастя"), а 蝶 (де) - ієрогліфу 叠 (де - "нашаровувати, скласти"). Окрім цього, зображення квітучих півонів втілює побажання «процвітання, багатства та слави» 荣华富贵 (жунхуа фугуй). Півонія —

Хризантема як символ у китайському живописі

Зображення
Хризантема , так само, як і орхідея, одна з чотирьох благородних рослин. Ця квітка прикрашає собою сади до пізньої осені, ніби кидаючи виклик зимі, і символізує бадьорість духу, дарує людям радість, красу та гарний настрій. Так само хризантема – це символ спокою та піднесеної самотності. На відміну від весняних квітів, гнучких та чарівних, хризантема символізує "пізні пахощі" - поважну зрілість, відхід від світу у високу самоту ("пустельник, що ллє пізній аромат"). При цьому залишаючись "гордою в інеї" - квітучою навіть у морози. Її називають прекрасною, скромною, цнотливою – втіленням урочистості осені. "Хризантеми, що розквітають в холодну осінь, не бояться негоди та злих вітрів. Дивовижний приклад сили та завзятості" китайський поет Юань Чжень  Писати хризантеми по-китайськи «цзюй хуа» (菊花) почали в династію Південна Сун (12 ст.), а в династію Мін і Юань цей напрямок розвивали літератори і вчені, що пішли від служби, які захоплювалися її "